Bereik uw doel met MailingPro

U wil dat uw mail

1) de geadresseerden bereikt

2) geopend & gewaardeerd wordt

3) er doorgeklikt en/of besteld wordt.

Vervolgens kunt u uw strategie bijsturen door te controleren (4).

Meten is weten
Een van de belangrijkste functionaliteiten van Mailingpro is de meetbaarheid. Via uitgebreide statistieken kunt u zien hoe vaak een nieuwsbrief geopend is, hoe vaak er op een link geklikt is, hoe vaak een mail onbestelbaar terug is gekomen en hoe vaak er op de uitschrijf- of doorstuurlink is geklikt. Op deze manier kun je controleren (4) welk effect de mailing heeft. Zonodig kunt u inhoud of verzending bijsturen totdat de e-mailing het gewenste effect oplevert.

Mailingpro: een handig en volledig e-mailingsysteem
De functionaliteiten

Geadresseerden bereiken

Adressenlijst
Allereerst dient u een adressenlijst samen te stellen of een bestaande lijst te gebruiken bijvoorbeeld een excel- of .csv -bestand.

Doelgroepgericht
U kunt meerdere verzendlijsten aanmaken, bijvoorbeeld per doelgroep (niet elk product of boodschap leent zich voor elke groep), en bij het verzenden een of meerdere van deze verzendlijsten selecteren.

Uitgebreid
Voor de gevorderde nieuwsbriefverzender heeft het systeem zeer uitgebreide mogelijkheden om de nieuwsbrieven te personaliseren op basis van verschillende gegevens.

Google Kalender koppeling
Via een ingebouwde Google Kalender koppeling kunt u eenvoudig herinneringen toevoegen aan uw Google Kalender bij het bewerken van de gegevens van een geadresseerde.

Automatische mails
MailingPro kan tevens automatisch mails versturen na bijv een inschrijving, verjaardag of een aanvraag voor informatie. Na hoeveel tijd, kunt u zelf instellen. U past het toe op de hele lijst geadresseerden, of naar een bewust aantal. In een ‘trigger’ formulier vult u bijvoorbeeld in wanneer de verjaardag is, en wanneer u wil dat er een felicitatie zijn of haar kant op gaat.

Verzenden

Kies zelf het tijdstip
U kunt een nieuwsbrief direct versturen of deze inplannen voor een later tijdstip naar keuze.

Ingebouwde spam controle
U kunt met één klik op een knop controleren wat de kans is dat uw nieuwsbrief door spamfilters geblokkeerd zal worden en wat de oorzaak daarvan kan zijn.

Automatische ‘onbestelbaar’ verwerking
Mails die onbestelbaar blijken (bijvoorbeeld vanwege een volle mailbox of een niet bestaand adres) worden automatisch verwerkt om te voorkomen dat uw adreslijst vervuild raakt. MailinPro maakt zelf onderscheid tussen tijdelijk onbestelbaar (volle mailbox) of permanent onbestelbaar (adres bestaat niet).

Aantrekkelijke e-Mailing maken

Gebruiksvriendelijk
MailingPro is eenvoudig in het gebruik. De duidelijke indeling wijst voor zich.

Nieuwsbrief templates
Kies uit een van de 100 standaard templates of maak uw eigen template. Op uw verzoek maken we speciaal een template op basis van uw huisstijl.

HTLM, tekst of beide
U kunt zelf selecteren of u nieuwsbrieven in HTML, tekst of beide wilt versturen. In het laatste geval kunt u de inschrijvers zelf de keuze geven.

E-mailing opstellen alsof je in Word werkt
Met de editor stel je een e-mailing samen en je ziet gelijk hoe het eruit komt te zien: WYSIWYG (What you see is what you get). Het is gemakkelijk correcties aan te brengen, tekst op te maken en plaatjes en links in te voegen.

Bestaande e-mailing importeren
Indien u al een e-mailing heeft, is het gemakkelijk deze te uploaden vanuit uw computer of internetsite. Ook indien het bestand al helemaal is opgemaakt.

HTML  gebruiken
Gevorderde gebruikers kunnen ook de HTLM tool gebruiken, aan de rechterkant van de WYSIWYG editor tab.

Interesse wekken
Met een betrouwbare afzender en een interessante onderwerpregel maakt u goede kans dat uw mail geopend wordt. Het is belangrijk dat hier aandacht aan wordt besteed.

Personaliseren
Personaliseer uw boodschap door gebruik te maken van voornaam, achternaam of bedrijfsnaam door een paar velden in te vullen (soort mailmerge). Op die manier voelt de geadresseerde zich aangesproken.

Standaard modules
Het MailingPro nieuwsbrief systeem heeft een aantal standaard modules ingebouwd die u eenvoudig kunt invoegen. Zoals: ‘uitschrijven’, ‘inschrijven’ en ‘doorsturen naar een vriend’.

Overzicht verzonden e-mailings
De e-mailings die u heeft verzonden kunnen automatisch in een RSS archief opgenomen worden zodat u deze gemakkelijk kunt tonen op uw website.

Doorlinken
Om het ene onderdeel naar een ander onderdeel te laten doorlinken en het hiermee de lezer gemakkelijk te maken, kan eenvoudig door het invoegen van ‘anker-links’. Bijvoorbeeld van de inhoudsopgave naar het betreffende onderdeel.

Geadresseerde laten doorklikken of bestellen

Interessante content
Indien u de geadresseerde voor hem interessante informatie of bijvoorbeeld een aanbieding biedt, is er een kans dat hij of zij doorklikt en/of bestelt. Die garantie heeft u echter nooit. De geadresseerde is ook maar een mens. Wat helpt is een aansprekende, professionele vormgeving met behulp van een aantrekkelijk template.

Weergave controle
Zodra de e-mailing definitief is, kunt u eenvoudig controleren hoe deze er naar verwachting uit zal zien in de verschillende mailprogramma’s van de ontvanger (bijvoorbeeld Outlook, Gmail etc.)

Splittesten
U kunt zelf verschillende versies van uw nieuwsbrief testen middels een A/B-test. MailingPro stuurt dan een klein deel van de geadresseerden een van de twee (of meer) versies van de nieuwsbrief. De versie met het meeste resultaat wordt vervolgens automatisch gebruikt om de rest van de verzendlijst te mailen.

Vragenlijst
U kunt MailingPro ook gebruiken om vragenlijsten te versturen en de reacties hierop automatisch te verzamelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een klanttevredenheidsonderzoek om erachter te komen of uw e-mailing voor verbetering vatbaar is.

Controleren

Google Analytics integratie
Voeg eenvoudige een herkenningscode toe aan uw nieuwsbrief zodat u de verkeersstroom kunt herkennen in Google Analytics.

Uitschrijvingen
Indien er uitschrijvingen volgen na een bepaalde e-mailing, kunt u aan de hand van een automatisch gegenereerde lijst van uitschrijvers, een aanname doen of het bijvoorbeeld aan de inhoud of de frequentie van de mailingen ligt. Hier kunt u weer van leren.

Doorsturen
Het is interessant om te weten welke e-mailing is doorgestuurd naar vrienden, wie op deze link heeft geklikt en wanneer. Hiervoor kunt u de een link: ‘doorsturen naar een vriend’ invoegen en er wordt automatisch voor u een lijst bijgehouden.